השלב הראשון של מכרז האטרקציות בפארק הטרמינל באילת נחל הצלחה

עיריית אילת קיימה סיור מציעים בשטח הפארק באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בע"מ בהשתתפות 74 נציגי חברות בינלאומיות וישראליות מובילות שהתעניינו במכרז

על אף משבר הקורונה ואי הוודאות הכלכלית במשק, העיר אילת ממשיכה לעניין יזמים ומשקיעים. הצלחה אדירה נרשמה בשלב הראשון של המכרז להפעלת האטרקציות התיירותיות בפארק הטרמינל באילת, הממוקם בשטח שדה התעופה הישן. החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) קיימה סיור מציעים בשטח שדה התעופה הישן באילת שבו יוקם הפארק. בסיור השתתפו 74 נציגים בכירים בעלי חברות עסקיות גדולים מרחבי הארץ, מנכ"לים ובעלים של חברות מאנגליה, ארה"ב ורוסיה בניהם אחת החברות המפעילה את גלגלי הענק הגדולים בעולם. 

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "ההתעניינות הרבה במכרז האטרקציות וההשתתפות המכובדת בסיור המציעים למרות משבר הקורונה שמרחף מעלינו, מהוות הבעת אמון מובהקת מצד הקהילה העסקית בעיר אילת ובפארק הטרמינל בפרט. זהות ומספר המשתתפים בסיור - נציגי חברות בינלאומיות מובילות - מלמדים על רמת העניין שמושך המכרז ועל איכות המתמודדים שיהיו בו".

 

סיור מציעים עיריית אילת | צילום: יח"צ

אבי כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית מציין כי המועד האחרון להגשת הצעות במכרז להפעלת האטרקציות התיירותיות בפארק הטרמינל הוא 20.7.20. "מדובר במכרז להקמה והפעלה של אטרקציות בשטח של כ-14 דונם בדרום מתחם שדה התעופה המפונה לתקופה של 10 שנים. אנו בטוחים שפארק הטרמינל ישנה לחלוטין את תרבות הבילוי והפנאי בעיר גם בקרב תושבי העיר וגם בקרב הנופשים בה".


הפארק הענק המתוכנן יהיה הגדול בישראל ויוקם בהשקעה של 170 מיליון שקל וישתרע על שטח כולל של 70 דונם. הפארק יכלול אטרקציות תיירותיות כמו לונה פארק, פארק מים, כדור פורח, גלגל ענק, פארק מוטורי, מתחם נינג'ה, מתחם אקסטרים, מוזיאון רכב, שוק אוכל, מתחם קרנבל, בריכת גלים, מגלשות מים אקסטרים, פארק מתנפחים וג'ימבורי, פארק חבלים, מציאות מדומה, קרקס, מכוניות מתנגשות, סימולטור גלישה, בריכת כדורים ועוד. בנוסף, עתיד להיבנות מתחם הופעות ופסטיבלים חדשני ממכולות ממוחזרות, מרכז תרבות עירוני, מוזיאון, מלון לואו קוסט, מתחם קמפינג ועוד.

 

פארק הטרמינל אילת | תכנון והדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות  

עוד מתוכנן בפארק הטרמינל פארק פתוח המחבר את הצד המזרחי והמערבי של העיר ומרושת בשבילים והצללה, חיבור רחובה המרכזי של אילת - שד' התמרים אל הטיילת, פארק אתגרי, אטרקציות תיירותיות כאמור, מגרשי משחק, מתחם קמפינג, מתחם הופעות ופסטיבלים רבי משתתפים ועוד. מבנה הטרמינל יישמר ויוסב למרכז תרבות עירוני. המתחם המיועד לאטרקציות מחולק לשלושה חלקים: מתחמים מערבי ומזרחי ששטחו של כל אחד הוא כ-7 דונם, ועוד שדרה מרכזית (בתוואי מסלול ההמראה הקיים), שתכלול פארק עירוני, שטחים ציבוריים ושטחי שירות שונים. בכל אחד מתתי המתחמים יופעלו אטרקציות, וכן יופעלו אטרקציות "חוצות גדר" בכל שטח הפארק.


לצד קידום המכרז ורגע לפני שנפרצים הכבישים ואילת מתחברת, הוקדש הקיר שיחבר בין העיר לבין אזור התיירות דרך שטח שדה התעופה הישן, לאמנות אורבנית ייחודית.  עשרה אמנים מקומיים נבחרו מתוך עשרות אמנים, לצייר את שעולה על ליבם על הקיר המיועד להריסה. הקיר שצמוד לבית הטרמינל בשדה התעופה הישן, בואך שדרות התמרים, הפך ציור תחת כיפת השמיים. את הפרויקט יזמה ומימנה החברה הכלכלית לאילת (חכ״א) המפתחת את שטח השדה ובתוכו את פארק הטרמינל. מאז נחשף הקיר, פוקדים אותו תושבים ונופשים המצטלמים במקום למזכרת.